Journals

  • InterCambios. Dilemmas and Transitions in Higher Education

    InterCambios. Dilemmas, and Transitions in Higher Education (ISSN 2301-0118, E-ISSN 2301-0126) is a free publication (does not charge for the sending or processing of articles), arbitrated, free access and biannual edition that addresses issues and problems of higher education.  A "double blind" type of peer review process is used. The text sent will be submitted to evaluation instances. The evaluators will be appointed according to suitability and responsibility with respect to the subject of reference; Your identity will be reserved, as will the author's. The journal has the collaboration of external evaluators who are not part of its editorial team and the publishing institution.

  • Manuales didácticos

    La Comisión Sectorial de Enseñanza llama a docentes universitarios a presentar propuestas de elaboración de manuales didácticos dirigidos a estudiantes que cursan unidades curriculares de los Planes de Estudios de la Universidad de la República. Se entiende por manual didáctico una publicación en el que la presentación de los contenidos de la disciplina está orientado por su uso para la enseñanza y el aprendizaje. En este llamado el Manual será digital y deberá estar disponible para su descarga gratuita en la web, pudiéndose utilizar adicionalmente otros soportes como CD, DVD, Pendrive, etc.